Támogatás TAKARNET-en – célkitűzés, módszerek
Weninger Zoltán
Bevezetés
A TAKARNET egy eszköz, amelynek lehetőségeit a támogatás céljainak eléréséhez is lehet alkalmazni.
Támogatás: Működőképesség megszervezése, biztosítása, helyreállítása.
A támogatás szervezetei
| A földhivatalok informatikai osztályai, rendszergazdái; | |
| A FÖMI Központi Támogató Csoportja. |
A támogatás területei
| A már telepített számítástechnikai rendszerek működő-képességének biztosítása; | |
| Új rendszerek rendszerbeállításának megszervezése, telepítése. |
Hatékony támogatórendszer
Egy országos hatáskörű szervezet informatikai rendszerének támogatása, ha csak a hibaelhárításra szűkítve értelmezzük, akkor is az élő szervezetek immunrendszerének működtetéséhez hasonló feladatot jelent.
A problémák hatékony megoldásának, a pontos diagnózisnak feltétele a megértés, a hatékony kommunikáció.
A használt fogalmak pontos értelmezése, mindenki által elérhető helyen.
A támogatás a földügyi szervezet belső információs rendszerének része
| A szervezet célja, melyet támogatunk; |
| Egységes számítástechnikai rendszer; |
| Egységes szervezeti felépítés. |
A következő tulajdonságok szükségesek:
| Pontos kommunikáció (érthetőség); | |
| Többszintű támogatás (a problémát a lehető legalacsonyabb szinten kell megoldani); | |
| Gyors információközlés; | |
| Hatékony irányítás; | |
| Diagnózishoz szükséges ismeret; | |
| A problémák megoldásához szükséges ismeret; | |
| A megoldás kivitelezéséhez hatáskör. |
A támogatás a folyamatszabályozás egyik (a visszacsatoló) eleme:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
A támogatás hatékony végrehajtásához szükséges ismeretek közösek, egyrészt a fejlesztésekhez szükséges ismeretekkel, másrészt az alkalmazásba vételhez szükséges ismeretekkel.
A támogatás kapcsolata a fejlesztéssel:
| A támogatáshoz szükséges rendszerismeret; | |
| A támogatáshoz használt kommunikáció; | |
| A támogatás tapasztalatai. |
A TAKARNET lehetőségei:
| Meggyorsítja a kommunikációt; | |
| Strukturált adathalmazok elérését teszi lehetővé. |
A TAKARNET adta lehetőségeket a következő területeken lehet felhasználni:
| Az információs rendszerrel kapcsolatos bejelentések (problémák és megoldások) rendezett nyilvántartása; | |
| A bejelentésekkel kapcsolatos eljárások nyomon követése; | |
| A kommunikáció javításához értelmező szótár; | |
| Stb. |