Támogatás TAKARNET-en – célkitűzés, módszerek
Weninger Zoltán
Bevezetés
A TAKARNET egy eszköz, amelynek lehetőségeit a támogatás céljainak eléréséhez is lehet alkalmazni.
Támogatás: Működőképesség megszervezése, biztosítása, helyreállítása.
A támogatás szervezetei
A földhivatalok informatikai osztályai, rendszergazdái; | |
A FÖMI Központi Támogató Csoportja. |
A támogatás területei
A már telepített számítástechnikai rendszerek működő-képességének biztosítása; | |
Új rendszerek rendszerbeállításának megszervezése, telepítése. |
Hatékony támogatórendszer
Egy országos hatáskörű szervezet informatikai rendszerének támogatása, ha csak a hibaelhárításra szűkítve értelmezzük, akkor is az élő szervezetek immunrendszerének működtetéséhez hasonló feladatot jelent.
A problémák hatékony megoldásának, a pontos diagnózisnak feltétele a megértés, a hatékony kommunikáció.
A használt fogalmak pontos értelmezése, mindenki által elérhető helyen.
A támogatás a földügyi szervezet belső információs rendszerének része
A szervezet célja, melyet támogatunk; |
Egységes számítástechnikai rendszer; |
Egységes szervezeti felépítés. |
A következő tulajdonságok szükségesek:
Pontos kommunikáció (érthetőség); | |
Többszintű támogatás (a problémát a lehető legalacsonyabb szinten kell megoldani); | |
Gyors információközlés; | |
Hatékony irányítás; | |
Diagnózishoz szükséges ismeret; | |
A problémák megoldásához szükséges ismeret; | |
A megoldás kivitelezéséhez hatáskör. |
A támogatás a folyamatszabályozás egyik (a visszacsatoló) eleme:
A támogatás hatékony végrehajtásához szükséges ismeretek közösek, egyrészt a fejlesztésekhez szükséges ismeretekkel, másrészt az alkalmazásba vételhez szükséges ismeretekkel.
A támogatás kapcsolata a fejlesztéssel:
A támogatáshoz szükséges rendszerismeret; | |
A támogatáshoz használt kommunikáció; | |
A támogatás tapasztalatai. |
A TAKARNET lehetőségei:
Meggyorsítja a kommunikációt; | |
Strukturált adathalmazok elérését teszi lehetővé. |
A TAKARNET adta lehetőségeket a következő területeken lehet felhasználni:
Az információs rendszerrel kapcsolatos bejelentések (problémák és megoldások) rendezett nyilvántartása; | |
A bejelentésekkel kapcsolatos eljárások nyomon követése; | |
A kommunikáció javításához értelmező szótár; | |
Stb. |